Steven Universe Wiki
Advertisement
Steven Universe Wiki

Hej, dzieciaki, nie pozwólcie, żeby to wam się stało. Zawsze starajcie się mądrze zarządzać swoim czasem. Nie możesz być wszędzie na raz. Nie ciągnij Stevena, mam rację?

Skaleń Słoneczna

A Very Special Episode - to szósty odcinek "Steven Universe: Future".

Skrót

Tęczowy Kwarc 2.0 opiekuje się Cebulą w tym samym czasie, kiedy Kamień Słoneczny uczy inne klejnoty o bezpieczeństwie. Czy Steven jest w stanie być w dwóch miejscach, i dwóch fuzjach, na raz?

Fabuła

A Very Special Episode 046.png

Odcinek zaczyna się od Rainbow Quartz 2.0. i Cebula bawi się zabawkami. Później Rainbow 2.0 postanawia pomóc Cebuli posprzątać sypialnię, śpiewając piosenkę dla rozrywki: „The Tidying Song”. Ale przeszkadza im Garnet, który przypomina Stevenowi o geminarium dotyczącym bezpieczeństwa w domu, który zaplanowali. Pearl informuje Stevena, że będzie obserwować Cebulę, dopóki nie zatrzyma się później, kiedy będzie miał na to czas.

A Very Special Episode 066.png

Steven wkrótce przybywa do domu na plaży, gdzie widzi, jak nieporuszone Klejnoty boją się, gdy usłyszał, jak Garnet wyjaśnia, w jaki sposób można je zranić lub rozbić, korzystając z jej przyszłej wizji. Obaj łączą się w Sunstone, który udziela Klejnotom porad dotyczących bezpieczeństwa w domu, takich jak wyłączanie zlewów, gdy nie są używane. Ale rozłączają się, gdy przerywa im Pearl, która mówi Stevenowi, że Cebula niszczy dom z powodu jego zaginięcia Rainbow.

Steven znów wpada do domu Cebuli, a on i Pearl ponownie łączą się w Rainbow Quartz 2.0 i próbują uśpić Cebulę, ale to nie działa.

Po tym, jak ponownie odłączyła Pearl i Cebulę, Steven ponownie sprawdza Granat i nieuszkodzone klejnoty, łączą się ponownie, a Sunstone zabiera Klejnoty do parku na deskorolce, gdzie uczy Klejnotów, aby zawsze nosiły kask w razie potrzeby. Uczy ich również, jak zachować cierpliwość podczas bezpiecznego przechodzenia przez ulicę. Rozłączają się i Steven jest wyczerpany. Po raz kolejny przerywa im Pearl, która wariuje na punkcie Cebuli i jego węża.

A Very Special Episode 159.png

Po ponownym przybyciu do domu Cebuli okazuje się, że Onion robił rysunki z nim i Rainbow. On również łamie słoik z ciastkami. Kiedy Steven i Pearl ponownie się połączą, połowa przeciągnięta w dół Rainbow mówi mu, aby tego nie robił, i zabiera go na geminar po sprzątaniu domu.

Cebula zaczyna wydawać dźwięki fletu z trawą, a Klejnoty podążają za nim. Trawa leci z urwiska, a niezniszczone klejnoty spadają z urwiska. Spór CG o to, jaka fuzja Stevena powinna ich uratować, ale potem Amethyst mówi Stevenowi, że tęskni za nim i nie widziała go przez 11 minut, przez cały odcinek. Potem Steven upada, twierdząc, że nie powinien był przepełniać swojego harmonogramu, a Garnet wypuszcza „Noo ....” w powietrze.

A Very Special Episode 221.png

Pod koniec odcinka okazało się, że wydarzenia w nim były tylko filmem bezpieczeństwa stworzonym przez Sunstone, który następnie przełamuje czwartą ścianę, mówiąc widzom, aby właściwie zarządzali czasem. Mówi także widzom, aby nie zeskakiwali z klifu, chyba że jesteś profesjonalistą, co robi sama po zakończeniu odcinka.

Postacie

Ciekawostki

  • Ametyst pochyla się na czwartej ścianie, wspominając, że nie widziała Stevena od 11 minut, mniej więcej o średniej długości odcinka.
  • Podczas gdy Steven twierdzi, że „spędzają czas” z Cebulą, sugeruje się, że Rainbow (i przez to Steven i Perła) opiekują się Cebulą dla Vidalii.
  • Sunstone można zobaczyć na zestawie podobnym do tego, który zastosowano w szortach Dove Self-Esteem Project.
    • Zdjęcie Perydota z reżyserem z krótkich spodenek można zobaczyć w tle zestawu.
  • Grafika promocyjna do tego odcinka sporządzona przez Amisha Kumara przedstawia Sunstone i Rainbow 2.0 w swoich projektach „Zmiana Zdania” zamiast obecnych, być może po to, by zaskoczyć.
  • Podczas montażu Stevena, Garnet i Pearl biegających po Beach City, by złapać Cebulę, natrafiają na miejsce pokazane w „On The Run”

Referencje kulturowe

  • Tytuł odcinka nawiązuje do „bardzo specjalnych odcinków”, trendu w programach telewizyjnych, zwykle dramatach i serialach komediowych, polegającego na wydaniu odcinka, który porusza poważny problem społeczny.
  • Piosenka Tęczowy Kwarc 2.0, „The Tidying Song”, nawiązuje do piosenki Mary Poppins, Spoonful of Sugar, a także o sposobie, w jaki wysyłają cebulę po schodach.
  • Gdy Rainbow Quartz wyczarował tęczę rękami, mogło to być odniesienie do odcinka SpongeBob SquarePants „Idiot Box”.
  • Fabuła jest podobna do „Overbooked”, odcinka SpongeBob SquarePants.
  • W kuchni Cebuli w szafce jest pudełko z napisem „Revolutionary Grill Utensils”, nawiązanie do serii anime Revolutionary Girl Utena.
  • Muzyka grana podczas przedsięwzięcia Stevena w zaciemnionym domu Onionu przypomina muzykę w lochach świata lekkiego z The Legend of Zelda: A Link to the Past.
  • „Lekcja bezpieczeństwa” Sunstone'a pokazana na końcu jest odniesieniem do segmentów Sonic Says, w których tytułowa postać uczy widzów na różne tematy.
  • Scena, w której Cebula gra melodię podczas przypadkowego zwabienia klejnotów na klif, jest hołdem dla niemieckiej legendy z XIII wieku o nazwie The Pied Piper of Hamelin, w której tytułowy bohater legendy gra na fajce, aby zwabić zarażone szczury wsi i do pobliskiej rzeki. Jest to jednak hołd dla innej części działki, w której Pied Piper, w akcie zemsty za burmistrza miasta, który nie zgadza się z jego pensją, zwabił dzieci ze wsi w różne scenerie, zanim zniknął wraz z samym Piper. (W niektórych wersjach dzieci zostały zwabione przez Pied Piper na śmierć, prowadząc je do rzeki lub klifu, w zależności od narracji).
  • Przedłużone przez Granat „Nooooo”. na końcu może być odniesienie do filmu Gwiezdne Wojny: Część III - Revenge of the Sith, w scenie, w której Darth Vader dowiaduje się, że Padme zmarł.
  • Ptak występujący w „The Tidying Song” to europejski kos (Turdus merula), mimo że Steven Universe ma miejsce w Ameryce Północnej - mrugnięcie do faktu, że w „Spoonful of Sugar” piosenka Mary Poppin w tym odcinku paroduje, tytularny ptak był amerykańskim rudzikiem (Turdus migratorius), mimo że film miał miejsce w Anglii.

Ciągłość

  • Reklama Stevena dla Little Homeworld, nakręcona podczas „Bluebird”, pojawi się na krótko w telewizji.

Advertisement