FANDOM

Hej, dzieciaki, nie pozwólcie, żeby to wam się stało. Zawsze starajcie się mądrze zarządzać swoim czasem. Nie możesz być wszędzie na raz. Nie ciągnij Stevena, mam rację?

Skaleń Słoneczna

A Very Special Episode to szósty odcinek "Steven Universe: Future".

Skrót

Tęczowy Kwarc 2.0 opiekuje się Cebulą w tym samym czasie, kiedy Kamień Słoneczny uczy inne klejnoty o bezpieczeństwie. Czy Steven jest w stanie być w dwóch miejscach, i dwóch fuzjach, na raz?

Fabuła

A Very Special Episode 046

Odcinek zaczyna się od Rainbow Quartz 2.0. i Cebula bawi się zabawkami. Później Rainbow 2.0 postanawia pomóc Cebuli posprzątać sypialnię, śpiewając piosenkę dla rozrywki: „The Tidying Song”. Ale przeszkadza im Garnet, który przypomina Stevenowi o geminarium dotyczącym bezpieczeństwa w domu, który zaplanowali. Pearl informuje Stevena, że będzie obserwować Cebulę, dopóki nie zatrzyma się później, kiedy będzie miał na to czas.

A Very Special Episode 066

Steven wkrótce przybywa do domu na plaży, gdzie widzi, jak nieporuszone Klejnoty boją się, gdy usłyszał, jak Garnet wyjaśnia, w jaki sposób można je zranić lub rozbić, korzystając z jej przyszłej wizji. Obaj łączą się w Sunstone, który udziela Klejnotom porad dotyczących bezpieczeństwa w domu, takich jak wyłączanie zlewów, gdy nie są używane. Ale rozłączają się, gdy przerywa im Pearl, która mówi Stevenowi, że Cebula niszczy dom z powodu jego zaginięcia Rainbow.

Steven znów wpada do domu Cebuli, a on i Pearl ponownie łączą się w Rainbow Quartz 2.0 i próbują uśpić Cebulę, ale to nie działa.

Po tym, jak ponownie odłączyła Pearl i Cebulę, Steven ponownie sprawdza Granat i nieuszkodzone klejnoty, łączą się ponownie, a Sunstone zabiera Klejnoty do parku na deskorolce, gdzie uczy Klejnotów, aby zawsze nosiły kask w razie potrzeby. Uczy ich również, jak zachować cierpliwość podczas bezpiecznego przechodzenia przez ulicę. Rozłączają się i Steven jest wyczerpany. Po raz kolejny przerywa im Pearl, która wariuje na punkcie Cebuli i jego węża.

A Very Special Episode 159

Po ponownym przybyciu do domu Cebuli okazuje się, że Onion robił rysunki z nim i Rainbow. On również łamie słoik z ciastkami. Kiedy Steven i Pearl ponownie się połączą, połowa przeciągnięta w dół Rainbow mówi mu, aby tego nie robił, i zabiera go na geminar po sprzątaniu domu.

Cebula zaczyna wydawać dźwięki fletu z trawą, a Klejnoty podążają za nim. Trawa leci z urwiska, a niezniszczone klejnoty spadają z urwiska. Spór CG o to, jaka fuzja Stevena powinna ich uratować, ale potem Amethyst mówi Stevenowi, że tęskni za nim i nie widziała go przez 11 minut, przez cały odcinek. Potem Steven upada, twierdząc, że nie powinien był przepełniać swojego harmonogramu, a Garnet wypuszcza „Noo ....” w powietrze.

A Very Special Episode 221

Pod koniec odcinka okazało się, że wydarzenia w nim były tylko filmem bezpieczeństwa stworzonym przez Sunstone, który następnie przełamuje czwartą ścianę, mówiąc widzom, aby właściwie zarządzali czasem. Mówi także widzom, aby nie zeskakiwali z klifu, chyba że jesteś profesjonalistą, co robi sama po zakończeniu odcinka.

Postacie

Ciekawostki

  • Ametyst pochyla się na czwartej ścianie, wspominając, że nie widziała Stevena od 11 minut, mniej więcej o średniej długości odcinka.
  • Podczas gdy Steven twierdzi, że „spędzają czas” z Cebulą, sugeruje się, że Rainbow (i przez to Steven i Perła) opiekują się Cebulą dla Vidalii.
  • Sunstone można zobaczyć na zestawie podobnym do tego, który zastosowano w szortach Dove Self-Esteem Project.
    • Zdjęcie Perydota z reżyserem z krótkich spodenek można zobaczyć w tle zestawu.
  • Grafika promocyjna do tego odcinka sporządzona przez Amisha Kumara przedstawia Sunstone i Rainbow 2.0 w swoich projektach „Zmiana Zdania” zamiast obecnych, być może po to, by zaskoczyć.
  • Podczas montażu Stevena, Garnet i Pearl biegających po Beach City, by złapać Cebulę, natrafiają na miejsce pokazane w „On The Run”

Referencje kulturowe

  • Tytuł odcinka nawiązuje do „bardzo specjalnych odcinków”, trendu w programach telewizyjnych, zwykle dramatach i serialach komediowych, polegającego na wydaniu odcinka, który porusza poważny problem społeczny.
  • Piosenka Rainbow Quartz 2.0, „The Tidying Song”, nawiązuje do piosenki Mary Poppins, Spoonful of Sugar, a także o sposobie, w jaki wysyłają cebulę po schodach.
  • Gdy Rainbow Quartz wyczarował tęczę rękami, mogło to być odniesienie do odcinka SpongeBob SquarePants „Idiot Box”.
  • Fabuła jest podobna do „Overbooked”, odcinka SpongeBob SquarePants.
  • W kuchni Cebuli w szafce jest pudełko z napisem „Revolutionary Grill Utensils”, nawiązanie do serii anime Revolutionary Girl Utena.
  • Muzyka grana podczas przedsięwzięcia Stevena w zaciemnionym domu Onionu przypomina muzykę w lochach świata lekkiego z The Legend of Zelda: A Link to the Past.
  • „Lekcja bezpieczeństwa” Sunstone'a pokazana na końcu jest odniesieniem do segmentów Sonic Says, w których tytułowa postać uczy widzów na różne tematy.
  • Scena, w której Cebula gra melodię podczas przypadkowego zwabienia klejnotów na klif, jest hołdem dla niemieckiej legendy z XIII wieku o nazwie The Pied Piper of Hamelin, w której tytułowy bohater legendy gra na fajce, aby zwabić zarażone szczury wsi i do pobliskiej rzeki. Jest to jednak hołd dla innej części działki, w której Pied Piper, w akcie zemsty za burmistrza miasta, który nie zgadza się z jego pensją, zwabił dzieci ze wsi w różne scenerie, zanim zniknął wraz z samym Piper. (W niektórych wersjach dzieci zostały zwabione przez Pied Piper na śmierć, prowadząc je do rzeki lub klifu, w zależności od narracji).
  • Przedłużone przez Garnet „Nooooo”. na końcu może być odniesienie do filmu Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith, w scenie, w której Darth Vader dowiaduje się, że Padme zmarł.
  • Ptak występujący w „The Tidying Song” to europejski kos (Turdus merula), mimo że Steven Universe ma miejsce w Ameryce Północnej - mrugnięcie do faktu, że w „Spoonful of Sugar” piosenka Mary Poppin w tym odcinku paroduje, tytularny ptak był amerykańskim rudzikiem (Turdus migratorius), mimo że film miał miejsce w Anglii.

Ciągłość

  • Reklama Stevena dla Little Homeworld, nakręcona podczas „Bluebird”, pojawi się na krótko w telewizji.