FANDOM

Do Stub

Ja jestem dzieckiem. Jaka jest twoja wymówka?

Steven, Change Your Mind

"Change Your Mind" jest 29, 30, 31 i 32 odcinkiem piątego sezonu i 157, 150, 159 i 160 odcinkiem ogółem serialu "Steven Universe". Składał się z czterech odcinków.

Skrót

Steven musi się zmierzyć ze swoim największym wyzwaniem.

Fabuła

Część pierwsza

Steven budzi się w Więziennej Wieży. Po chwili wchodzi Niebieska Diament, która jest zawiedziona zachowaniem Stevena na balu. Po krótkiej kłótni z Niebieską oraz tym, że Connie nie ma z nim w Wieży, Steven uświadamia sobie, że to wszystko dzieje się we wspomnieniach Różowej Diament. Nagle wspomnienia jego, Różowej oraz Rose Kwarc, zaczynają mieszać mu się w głowie, aż chłopiec z krzykiem się budzi, tym razem na dobre. Steven z radością zauważa, że Connie nadal jest razem z nim. Tak jak we wspomnieniu Różowej, po chwili do Wieży wchodzi Niebieska Diament i jest zła na Stevena. Chłopiec próbuje jej wyjaśnić, że fuzja jest dla Kryształowych Klejnotów czymś normalnym, czymś co robią na Ziemi cały czas. Niebieska jest zrozpaczona, że pobyt na tej planecie całkowicie zmienił stosunek "Różowej" do tego co jest dobre, a co złe. Steven uświadamia Niebieskiej, że to jak Diamenty traktowały Różową, jest złe. Niebieska w końcu rozumie, dlaczego Różowa opuściła Homeworld. Postanawia pomóc Stevenowi i Connie w uratowaniu Kryształowych Klejnotów i powrocie na Ziemię. Ukrywa ich i przenosi do Pałacu Różowej Diament, aby mogli coś zjeść i przebrać się. Później idą do miejsca, w którym trzymane są Klejnoty. Niestety, bańki z Klejnotami pilnuje Żółta Diament. Każe Niebieskiej natychmiast zabrać "Różową" z powrotem do Wieży. Niebieska odmawia, tłumacząc, że skrzywdziły Różową, ale przynajmniej mogą pomóc Stevenowi w powrocie na Ziemię razem z jego przyjaciółmi. Żółta nie rozumie i jest wściekła na Niebieską. Obydwa Diamenty walczą ze sobą, aż Żółta nie uświadamia sobie, że Niebieska i Steven mają rację. Postanawia pomóc chłopcu. Gdy już są blisko Statku Różowej Diament, drogę zachodzi im Biała Perła.

Część druga

Za sprawą Białej Perły, Statek Białej Diament łączy się z Nogami Różowej, uniemożliwiając tym samym Stevenowi powrót do domu. Diamenty oraz Steven i Connie wpadają w panikę, ale jednocześnie zauważają dziwny blask na niebie. Okazuje się, że to Statki Niebieskiej i Żółtej Diament, naprawione i kierowane przez Bizmut, Lapis Lazuli i Perydot. Steven namawia Diamenty aby przyłączyły swoje Statki do Statku Białej, tym samym zwracając jej uwagę i zyskując szansę na rozmowę z nią. Żółta próbuje wyjaśnić Białej, że stawia ich pod wielką presją, którą ciężko wytrzymać. Biała jednak nie słucha i wystrzeliwuje ze swojego Statku promień, który przejmuje kontrolę nad Niebieską i Żółtą. Ich Statki pozbawione pilotów zaczynają spadać, tym samym zrzucając Stevena, Connie i Klejnoty. Lapis i Perydot starają się unieść wszystkich, jednak Steven upuszcza klejnoty i musi je odzyskać. Najpierw łapie klejnot Ametyst i przypadkowo łączy się z nią, tworząc Kwarc Dymny. Uświadamiając sobie, że łącząc się z Klejnotami, może doprowadzić do ich szybszej regeneracji, łączy się z Perłą tworząc Tęczowy Kwarc 2.0, który łapie klejnoty Rubin i Szafir, i bezpieczenie ląduje na ziemi. Steven próbuje połączyć się z Granat, gdy nagle z nikąd nadlatuje Statek Różowej Diamenty i przygniata Klejnoty do ziemi.

Część trzecia

Kamień Słoneczny (fuzja Stevena i Granat) unosi Statek Różowej i odpycha go na bezpieczną odległość. Chwyta Ametyst i Perłę, przywołuje swoją broń (Przyssawki) i stara się wspiąć po Statku, tak aby dotrzeć do Białej Diament. Niestety Biała uruchamia Statek Niebieskiej Diament i zrzuca Klejnoty na ziemię. Granat stwierdza, że muszą być więksi. Perła, Ametyst, Granat i Steven łączą się w Obsydian i zaczynają wspinać się do Białej Diament. Perydot, Lapis, Bizmut i Connie starają się odciągnąć uwagę Diament od fuzji. Kryształowe Klejnoty w końcu docierają do Statku Białej Diament. Steven oczywiście stara się porozmawiać z Białą, ale ona go nie słucha; wyśmiewa za to Niebieską i Żółtą, że są wadliwe. Dodatkowo stwierdza, że nowi przyjaciele"Różowej" są niesamowicie zabawni, po czym wystrzeliwuje ze swoich oczu promień, który przejmuje kontrolę nad Ametyst, Granat i Perłą. Steven krzyczy, że jego przyjaciele nie potrzebują poprawy, są doskonali tacy, jacy są. Biała mówi, że "Różowa" wyciąga ze wszystkich ich najgorsze cechy i zadaje się z gorszymi od niej Klejnotami, żeby stać się "najlepszą z najgorszych". Steven stwierdza, że Biała może mieć rację, ale jeżeli mówi o jego mamie. Biała śmieje się i kpiąco pyta "Twoja mama?". W tym momencie do Statku wpada Connie i natychmiast musi zmierzyć się z atakiem kontrolowanej przez Białą Perły. Jednocześnie Biała nadal twierdzi, że "Różowa" wcale nie odeszła, Steven jest jedynie jej kolejną formą, tak jak kiedyś Rose, i że Różowa jest naprawdę dobrym kłamcą, skoro zdołała okłamać nawet siebie. Zarzuca Stevenowi, że gdyby nie był Różową, to nie nachodziły by go jej wspomnienia. Steven tłumaczy jej, że jedynie odczuwa emocje Różowej. Jednak Biała mu nie wierzy i chcąc "uwolnić" Różową, podnosi Stevena i wyrywa jego klejnot z pępka.

Postacie

Część pierwsza

Część druga

Część trzecia

Część czwarta

Miejsca

Piosenki

Ciekawostki

  • Odcinek jest pierwszym 44-minutowym specjalem w serialu. Ponadto jest to ostatni odcinek sezonu piątego oraz eventu "Diamond Days".
  • W tym odcinku Steven połączył się z każdym klejnotem ze swojej drużyny.
  • Pokazane zostały bańki zrobione przez Żółtą Diament.
  • Powraca powiedzonko Grega: "Gdyby wszystkie kotlety były idealne, nie byłoby hot-dogów".
  • W tym odcinku przedstawiono nowe formy Lapis, Perydot (obie w barwach Kryształowych Klejnotów) oraz Perły, Ametyst i Granat.
  • Żółta Diament wypowiada słowa "Musimy porozmawiać", co jest nawiązaniem do odcinka o tym samym tytule.
  • Ten odcinek ujawnił, że Biała Diament może kontrolować klejnoty, zmieniając kolor ich kamieni.
  • W jednej ze scen Kryształowe Klejnoty lądują na ziemi w identyczny sposób jak w "Poważny Steven", z tą różnicą, że Steven również ląduje z gracją, gdy wcześniej upadł.
  • Steven wypowiada słowa "Jestem dzieckiem; a co z tobą?" Przypomina to jego słowa z Pilota "Nic nie poradzę; a co z tobą?".
  • Bohater mówi do Białej "Bądź kimkolwiek jesteś", co może być nawiązaniem do piosenki "W Tym Miejscu Się Znaleźć" z odcinka "Przygoda na Wyspie".
  • W tym odcinku uleczono wszystkie zakażone klejnoty, choć niektóre zachowały cechy za czasu zakażenia. Prawdopodobnie nie uleczyły się jeszcze w pełni.
  • Biała Diament mówi, że Żółta i Niebieska są "nieczyste", gdyż pochłaniają wszystkie barwy poza swoimi własnymi. Ona, jako iż jest połączeniem wszystkich kolorów, jest doskonała. Zaś Różowa jest w jej mniemaniu najgorsza, gdyż jest połączeniem czerwieni i fioletu.
  • Biała usuwa klejnot Stevena, myśląc podobnie do Perły z odcinka "Trzy Klejnoty i Dziecko", kiedy ona myślała, że przywróci Rose/Różową, jeśli usunie Stevenowi jego klejnot. W tym odcinku okazuje się, że nie jest to możliwe.
  • Pokazana została tarcza Stevena w formie Różowego Diamentu.
  • Sadie mówi słowa "Lars, naprawdę tu jesteś!". Prawie identyczne zdanie wypowiedziała Perydot w odcinku "Reunited" na widok Lapis Lazuli.
  • Scena pojednania Stevena z jego klejnotową częścią została zanimowana przez Jamesa Baxtera, animatora, który pracował w wytwórni Walt Disney Animation Studios, gdzie brał udział w następujących produkcjach: "Kto wrobił królika Rogera?", "Król Lew", "Piękna i Bestia" oraz "Dzwonnik z Notre Dame". Wyjaśnia to widoczną różnicę stylu animacji tej sceny od scen z całego odcinka.
  • Okulary które noszą Perydot i Granat mogą być nawiązaniem do anime Tengen Toppa Gurren Lagann.

Galeria

TBA