FANDOM

Nieźle! To właśnie te negatywne doświadczenia z dzieciństwa lub urazy z dzieciństwa mogą mieć trwały wpływ na to, jak organizm reaguje na stres. Może to mieć wpływ na Twój rozwój społeczny, emocjonalny i fizyczny.

—Pani Priyanka Maheswaran

Growing Pains to czternasty odcinek z "Steven Universe: Future".

Skrót

Świecenie i puchnięcie Stevena staje się coraz gorsze, więc Connie postanawia zabrać Stevena do lekarza.

Fabuła

Growing Pains 028

Odcinek zaczyna się od Stevena, który je lody, oglądając podgląd filmu o Dogcopter (który jak na ironię opowiada o ślubie Dogcoptera), w którym lamentuje, jak wszyscy biorą ślub oprócz niego i świeci różowo z frustracji. Dzwoni do Klejnotów przez telefon, ale nie może do nich dotrzeć, ponieważ odbywają wycieczkę do Little Homeschool. Pomija dzwonienie do Connie i dzwoni do Grega, któremu udaje się połączyć przez telefon ku uciesze Stevena, ale Greg zarządza Sadie w trasie, która jest przedłużona, a Greg traci połączenie, gdy przechodzą przez tunel.

Growing Pains 054

Idąc do lodówki, Steven widzi świecącą bransoletkę Connie i znów świeci na różowo, gdy rośnie, i przypadkowo wyrywa drzwi zamrażarki. Jak nazywa go Connie, Steven z początku decyduje się na przekazanie jej wiadomości na pocztę głosową, ale jego ręka rośnie, więc niechcący przyjmuje jej telefon. Na wideo Connie wyraża zaniepokojenie, gdy widzi, jak jego twarz i ciało zaczynają rosnąć i puchnąć, ale Steven odpowiada na jej obawy, że to nie jest wielka sprawa. Sugeruje, żeby poszedł do jej matki.

Growing Pains 081

Dr Priyanka Maheswaran miała odwołanie i widzi Stevena, aby ustalić, co się dzieje. Connie zapewnia Stevena, że wszystko będzie dobrze, a ona wychodzi z pokoju, gdy rozmawia przez telefon. Dr Maheswaran sprawdza swoją temperaturę, a następnie bicie serca po tym, jak staje się różowy, wydobywając dźwięk z jego klejnotu. Kiedy mierzy ciśnienie krwi, jego prawa ręka puchnie i łamie mankiet, stwierdzając, że jego ciśnienie krwi jest wysokie. Pyta o swojego lekarza rodzinnego, a Steven stwierdza, że do tej pory nigdy nie poszedł do lekarza. Jej zaskoczenie przypadkowo prowokuje go do świecenia i puchnięcia, a ona udaje mu się go uspokoić przed przeprowadzeniem kolejnych testów.

Growing Pains 113

Po zrobieniu zdjęcia rentgenowskiego dr Maheswaran najpierw pokazuje Stevenowi ludzki szkielet na zdjęciu rentgenowskim jako przykład, a następnie pokazuje Stevenowi zdjęcia rentgenowskie innych klejnotów (ujawniając tylko ich kamień szlachetny, z wyjątkiem Amethyst, którego zdjęcie rentgenowskie pokazuje również jedzenie w żołądku), ale ponieważ Steven ma ludzkie ciało, jego zdjęcie rentgenowskie ujawnia ludzki szkielet, chociaż klejnot jest widoczny na pępku. Jednak jego prześwietlenie pokazuje liczne niezwykłe złamania kości na całym ciele. Pomimo „cudownych wyzdrowień” zastanawia się, czy doznał urazu emocjonalnego oprócz urazu fizycznego, jaki przeżyło jego ciało.

Steven's Trauma GIF

Steven wspomina przeszłe wydarzenia, takie jak anulowanie jego ulubionych lodów, zaatakowanie przez skorumpowany Klejnot, prawie utonięcie z Connie, prawie zamienienie w bryłę kotów, szybkie starzenie się, śmierć Amethyst i pierwsze kłótnie Pearl oraz schwytanie jako więzień, ale uważa je za „wczesne części”. Dr Maheswaran okazuje zdziwienie i konkluduje pomimo wszystkiego, przez co przeszedł w dzieciństwie, jego ciało reaguje na drobne zagrożenia, takie jak niewiarygodny stres, z którym zmagał się przez całe życie, a każde zagrożenie reaguje tak, jakby jego ciało jego życie było w niebezpieczeństwie. Steven wykazuje zaniepokojenie, dlaczego tak się dzieje teraz, a dr Maheswaran sugeruje kilka możliwości, jednak Steven szczególnie reaguje, jeśli chodzi o możliwość niedawnego doświadczenia, które nie poszło mu tak dobrze. Kiedy myśli o swojej propozycji Connie do odpalenia, zaczyna znów świecić na różowo i rośnie wykładniczo.

Growing Pains 175

Gdy Connie wchodzi do pokoju, jest świadkiem, jak Steven świeci na różowo i wymyka się spod kontroli, a matka żąda wiedzieć, co się dzieje. Kiedy Connie zdaje sobie sprawę, że odrzucona przez Stevena propozycja miała miejsce, a ich obecność pogarsza stan Stevena, Steven nadal rośnie i staje się jeszcze bardziej zestresowany, gdy dowiaduje się, że Connie nigdy nie powiedziała matce o tym, co się stało (w „Razem Na zawsze ”) i przekonuje ich do odejścia, krzycząc:„ Ja… Nie mogę… BYĆ WOKÓŁ TERAZ! ” Cały pokój jest uszkodzony, gdy Greg przybywa w ostatniej chwili.

Growing Pains 210

Greg wpada do pokoju i wyjaśnia, że Connie zadzwoniła do niego o stanie Stevena. Zanim Connie i Priyanka odejdą, by dać Stevenowi tyle miejsca, ile potrzebuje, Steven cicho dziękuje Connie. Greg przeprasza, że nie wiedział, przez co przeszedł Steven, ale Steven zapewnia go, że to nie była jego wina. Steven ujawnia mu swoją propozycję Connie i zaczyna płakać, ponieważ nie wie, jak poradzić sobie z całym tym stresem. Greg zapewnia go, że będzie tam, kiedy będzie go potrzebował i jest w stanie go uspokoić i przywrócić do normalnego rozmiaru.

Growing Pains 225

W domu Steven i Greg rozmawiają o tym, jak popełnianie błędów jest w porządku i normalne dla większości ludzi, co sprawia, że Steven zdaje sobie sprawę, że jego przyszłość zależy od niego. Steven zaczyna przejawiać troskę o oderwanie ojca od trasy, jednak Greg znika z troski. Sugeruje, żeby Steven odpoczął i mówi mu, aby zajął się swoimi problemami pojedynczo, co uspokoiło Stevena.

Postacie

Ciekawostki

  • W tym odcinku dowiadujemy się, że Steven ma zespół stresu pourazowego. Dowiedzieliśmy się również, że to stres jest powodem jego świecenia i puchnięcia.