FANDOM

Kamyki (ang. Pebbles) to małe Klejnoty mieszkające za ścianami i pod podłogą Pokoju Różowej Diament. Zadebiutowały w odcinku "Familiar".

Wygląd

Kamyki są małe, a ich skóra ma różne odcienie szarości. Wszystkie mają czarne oczy. Każdy z nich ma inne ubranie. Ich klejnoty są okrągłe oraz są w różnych odcieniach szarego.

Charakter

Kamyki wydają się być dobrymi przyjaciółmi z Różową Diament, przez co przyjaźnią się też ze Stevenem.

Kiedy jakiś inny klejnot wejdzie do pokoju Kamyki uciekają pod podłogę z nieznanych powodów.

Rola

Kamyki wydaja się być zwykłymi służącymi, którzy mają budować oraz szyć różne rzeczy, jak łóżko lub sukienka. Podobnie jak Bizmuty, zmieniają kształt swoich rąk w narzędzia których potrzebują.

Wystąpienia

Umiejętności

Tak jak wszystkie Klejnoty, Kamyki potrafią przywołać brońzmieniać kształttworzyć fuzje, czy wycofać się do klejnotu, aby uleczyć obrażenia.

Ciekawostki

  • "Kamyk" jest wyzwiskiem stosowanym przez Perydot oraz Squaridot. Może to oznaczać że Kamyki mają niski status na Homeworld, może nawet porównywalny z Perłami.
  • Kamykom w angielskiej wersji głosu użyczają Zach Callison i Susan Egan, czyli osoby użyczające głosu Stevenowi i Różowej Diament.
  • Kamyki to pierwsze Klejnoty nazwane nie od rodzaju klejnotu, tylko od wielkości odłamka.
  • Są najmniejszymi niezakażonymi klejnotami w serialu.
  • W odcinku "Familiar", Steven tworzy nowego Kamyka.
    • Co ciekawe, Kamyk ten nie posiada klejnotu na ciele tylko w środku ciała.