FANDOM

Do Stub
"Made of Honor" jest dwudziestym drugim odcinkiem piątego sezonu oraz sto pięćdziesiąty ogółem serialu Steven Universe.

Skrót

Steven ma Wielką Niespodziankę dla Kryształowych Klejnotów

Fabuła

Steven przedstawia Rubin i Szafir książkę opcji ślubnych. Żądają zaproszeń na drukowanie płomieni i delfinów, a Steven wyjaśnia, że ​​przez całe życie przygotowywał się do ślubu. Później Kryształowe Klejnoty entuzjastycznie tworzą zaproszenia, póki Perydot nie jęczy o pracę, pytając, ile udało się wykonać zaproszeń. Ametyst liczy dziesięć, a Szafir reaguje smutno. Podczas gdy Steven wyjaśnia ich harmonogram, Szafir wyjaśnia, że ​​źródłem jej smutku jest to, że reszta Kryształowych Klejnotów została zakażona, a zatem nie może uczestniczyć.

Przygotowując markerem miejsca, Steven patrzy na nazwiska, zanim złapie nową kartę, pisząc do Bizmut. Idzie do Klejnotu Bizmut w Pokoju Palenia i uwalnia ją. Bizmut była zszokowana tym, że ją uwolnił po tym, jak próbowała go skrzywdzić. Bizmut zdenerwowała się na widok wielu klejnotów zabańkowanych w Pokoju Palenia, gdy zauważyła Biggs, postanowiła ją uwolnić, nie zdając sobie sprawy, że dana osoba padła ofiarą zakażenia. Gdy tylko Bizmut zdała sobie sprawę z jej błędu, razem ze Stevenem umieścili ją z powrotem w bańce. Steven następnie wyjaśnił prawdę o Rose.

Bizmut uspokaja się w lawie i gorzko żartuje z pomysłu rozbicia Różowego Diamentu. Steven jest zdumiony tym, jak dobrze Bismuth to zrobił i wyjaśnia koncepcję ślubu. Dwójka patrzy, jak reszta Klejnotów się przygotowuje, a Ruby pracuje na grillu, podczas gdy Szafir patrzy, a Ametyst, Perła i Peridot ustawiają krzesła, co prowadzi do tego, że Peridot przewraca cały rząd, a Ametyst się śmieje, podczas gdy Pearl się denerwuje.

Bismuth postanawia się przedstawić, ale Steven mówi jej, że chce, żeby była niespodzianką. Wybiera się na toast i krzyczy na Bizmut, którą inne klejnoty błędnie nazywają Perłą. Wstydliwie zgadza się z tym przed odpłynięciem, mówiąc klejnotom, by trzymali swoje kubki. Udał się do Bizmut, która zniknęła.

Znajduje ją w kuźni, robi broń i pyta, dlaczego odmówiła przyjścia. Mówi mu, że inni mogli ją uwolnić, ale nie dlatego, że próbowała roztrzaskać Stevena. Steven wyjaśnia, że ​​Garnet jest liderem, nie on, a ona sarkastycznie pyta, gdzie jest Garnet. Wyjaśnia, że ​​klejnoty są razem, jeśli to wszystko było pozorowane, ponieważ Steven jest tym, w co wierzą, i mówi Stevenowi, że Kryształowe Klejnoty nie chcą jej. Steven przekonuje ją, mówiąc, że prosi ją, aby przyszła jako przyjaciel i że wszystko będzie w porządku.

Steven wraca z Bizmut, a widząc ją Kryształowe Klejnoty natychmiast upuszczają drinki, oprócz Perydot, która kontynuuje, by wykrzyczeć, że "wygrała". Szafir podchodzi do większego Klejnotu z niedowierzaniem i przytula ją. Reszta poza Perydot, Ametyst i Stevenem rozwiązuje ją. Peridot prosi o przedstawienie, ale Ametyst mówi jej, żeby je zostawił. Bizmut produkuje obrączki dla pary, mówiąc, że Steven uważał ich za ważnych.

Postacie

Miejsca

Galeria

Ciekawostki

  • Tytuł odcinka bazuje na wyrażeniu "maid of honor" (czytane tak samo jak "made of honor") czyli "druhna" jak i zdanie "made of love" (zrobiona z miłości). Jest to nawiązanie do oryginalnej wersji piosenki "I Dlatego Wygram".
  • Po raz pierwszy od czasu swojego odcinka pojawia się Bizmut.
  • Perydot po raz pierwszy widzi Bizmut.
  • W tym epizodzie okazuje się, że Pomarańczowy Śnieżny Potwór to tak naprawdę wspomniana przez Bizmut Biggs – Kryształowy Klejnot, o jakim wspomniała w swoim odcinku.
  • Odcinek ujawnia imiona trzech kolejnych Kryształowych Klejnotów – Tygrysie Oko, Larimar i Serpentyn.

Nawiązania do innych odcinków

  • Odcinek dzieje się zaraz po "The Question" i tuż przed "Reunited".
  • Bizmut wspomina jak próbowała rozbić Stevena w odcinku "Bizmut" oraz jego matkę kilka tysięcy lat wcześniej.
  • Pomarańczowy Śnieżny Potwór powraca od czasu odcinka "Wystarczy Wyluzować".
  • Steven opowiada o rozdzieleniu Rubin i Szafir z odcinka "Now We're Only Falling Apart" oraz o historii powiązującej Rose Kwarc i Różową Diament, o której dowiedział się w "A Single Pale Rose".
  • Bizmut nazywa Rubin i Szafir "swoją ulubioną parą", natomiast Steven nazywa ich "dwójką jego ulubionych osób" w "Reunited".
  • Bizmut dowiaduje się dopiero w tym odcinku o zakażeniu wśród Klejnotów, jak i o tożsamości Rose.