FANDOM

"Najtwardsza Druhna" (ang. Made of Honor) to dwudziesty drugi odcinkiem piątego sezonu oraz sto pięćdziesiąty ogółem serialu Steven Universe.

Skrót

Steven ma wielką niespodziankę dla Kryształowych Klejnotów.

Fabuła

Made of Honor (29)

Odcinek rozpoczyna Steven przedstawiający Rubin i Szafir książkę opcji ślubnych. Żądają na zaproszeniach nadrukowanych płomieni i delfinów, a Steven wyjaśnia, że ​​przez całe życie przygotowywał się do ślubu. Później Kryształowe Klejnoty entuzjastycznie tworzą zaproszenia, póki Perydot nie jęczy o jej pracy, pytając, ile udało się wykonać zaproszeń. Ametyst liczy dziesięć, a Szafir reaguje smutno. Podczas gdy Steven opisuje ich harmonogram, Szafir wyjaśnia, że ​​źródłem jej smutku jest to, że reszta Kryształowych Klejnotów została zakażona, a zatem nie może uczestniczyć.

Made of Honor (163)

Przygotowując markerem miejsca, Steven patrzy na nazwiska, zanim złapał nową kartę, pisząc na niej "Bizmut". Poszedł do Pokoju Palenia i uwalnił ją, ta była tym zszokowana, zwłaszcza że próbowała skrzywdzić Stevena. Bizmut zauważyła klejnoty zbańkowanych przyjaciół i zdenerwowała się, gdy zauważyła Biggs, postanowiła ją uwolnić, nie zdając sobie sprawy, że ta padła ofiarą zakażenia. Gdy Bizmut zorientowała się, że popełniła błąd, razem ze Stevenem ponownie umieściła ją w bańce. Chłopak postanowił wyjaśnić jej całą prawdę o Rose.

Made of Honor (208)

Bizmut uspokoiła się w lawie i gorzko pożartowała z pomysłu rozbicia Różowego Diamentu. Steven jest zdumiony tym, jak Bizmut dobrze przyjęła te wieści, po czym wyjaśnił jej koncepcję ślubu. Dwójka spojrzała, jak reszta Klejnotów przygotowuje się do uroczystości - Rubin zajmowała się grillem, podczas gdy Szafir ją obserwowała, a Ametyst, Perła i Perydot ustawiały krzesła, co poprowadziło do tego, że Perydot przewróciła cały ich rząd, rozśmieszając Ametyst i denerwując Perłę.

Made of Honor (362)

Bizmut chciała im się ujawnić, jednak Steven powiedział jej, że jej obecność jest niespodzianką. Bizmut była zaskoczona, a chłopak zakrył ją kołdrą i wybrał się do reszty drużyny, wznosząc toast na cześć Rubin i Szafir. Po kryjomu wołał Bizmut, lecz ta się nie pojawiała. Klejnoty pomyliły ją z Perłą, z czym Steven wstydliwie się zgodził. Szybko ruszył do Świątyni prosząc Klejnoty, by wszystkiego nie wypiły. Chłopak znalazł ją w Kuźni, gdzie zajmowała się robieniem broni. Spytał ją dlaczego odmówiła przyjścia, na co ta odpowiedziała, że inni mogli ją uwolnić, ale nie zrobili tego, gdyż próbowała roztrzaskać ich lidera - Stevena. Chłopak wyjaśnił, że to Granat jest liderem, nie on, a ta sarkastycznie spyta, gdzie jest Granat. Chłopak wyjaśnił, że ​​Klejnoty są razem, jeśli to wszystko było pozorowane, ponieważ Steven jest tym, w co wierzą, i mówi Stevenowi, że Kryształowe Klejnoty nie chcą jej. Steven przekonuje ją, mówiąc, że prosi ją, aby przyszła jako przyjaciel i że wszystko będzie w porządku.

Bizmutrubinszafir

Steven wraca z Bizmut, a widząc ją Kryształowe Klejnoty natychmiast upuszczają drinki, oprócz Perydot, która kontynuuje, by wykrzyczeć, że "wygrała". Szafir podchodzi do większego Klejnotu z niedowierzaniem i przytula ją. Reszta poza Perydot, Ametyst i Stevenem rozwiązuje ją. Peridot prosi o przedstawienie, ale Ametyst mówi jej, żeby je zostawił. Bizmut produkuje obrączki dla pary, mówiąc, że Steven uważał ich za ważnych.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Tytuł odcinka bazuje na wyrażeniu "maid of honor" (czytane tak samo jak "made of honor") czyli "druhna" jak i zdanie "made of love" (zrobiona z miłości). Jest to nawiązanie do oryginalnej wersji piosenki "I Dlatego Wygram".
  • Po raz pierwszy od czasu swojego odcinka pojawia się Bizmut.
  • Perydot po raz pierwszy widzi Bizmut.
  • W tym odcinku okazuje się, że Pomarańczowy Śnieżny Potwór to tak naprawdę wspomniana przez Bizmut Biggs - Kryształowy Klejnot, o którym pierwszy raz usłyszano w jej debiutującym odcinku.
  • Odcinek ujawnia imiona trzech kolejnych Kryształowych Klejnotów - Tygrysie Oko, Larimar i Serpentyn.

Nawiązania do innych odcinków

  • Odcinek dzieje się zaraz po "Pytanie" i tuż przed "Znowu Razem".
  • Bizmut wspomina jak próbowała rozbić Stevena w odcinku "Bizmut" oraz jego matkę kilka tysięcy lat wcześniej.
  • Biggs powraca od czasu odcinka "Wystarczy Wyluzować".
  • Steven opowiada o rozdzieleniu Rubin i Szafir z odcinka "Rozpadamy Się" oraz o historii powiązanej Rose Kwarc i Różową Diament, o której dowiedział się w "Zwykła Rose".
  • Bizmut nazywa Rubin i Szafir "swoją ulubioną fuzją", natomiast Steven nazywa ich "dwójką jego ulubionych osób" w "Znowu Razem".
  • Bizmut dowiaduje się dopiero w tym odcinku o zakażeniu wśród Klejnotów, jak i o tożsamości Rose.