FANDOM

To jest niedorzeczne... 4000 lat wiernej służby i oto co dostałam?!

—Niebieski Cyrkon, „Proces"

Niebieska Cyrkon jest Klejnotem z Homeworld, który był obrońcą Stevena w procesie na temat skruszenia Różowego Diamentu. Zadebiutowała w odcinku "Proces".

Wygląd

Cyrkon jest szczupłym, wysokim i eleganckim Klejnotem. Jej klejnot jest na klatce piersiowej i posiada przy nim pomarszczony materiał podobny do żabotu. Jej skóra i ubranie są w różnych odcieniach koloru niebieskiego. Posiada długi sztywny nos oraz monokl na prawym oku, który może wyświetlać kilka ekranów informacyjnych. Jej fryzura jest zaczesana do przodu.

Osobowość

Niebieska Cyrkon jest obrońcą prawnym na Homeworld. Posiada umiejętność dedukcji i łączenia faktów w bardzo logiczną całość. W towarzystwie Klejnotów wyższych rangą jest nerwowa i roztargniona. Jest sceptyczna i czasem daje się ponieść emocjom. Nie pozwala sobie dokuczać (co widać po jej reakcji na docinki Żółtej Cyrkon). Było widać również jej odwagę poprzez zarzucenie winy Diamentom.

Historia

Niewiele wiadomo o historii Niebieskiej Cyrkon, lecz wiemy że służyła w sądzie ponad 4000 lat. Nie wiemy, co aktualnie się z nią dzieje, gdyż została pozbawiona fizycznej formy przez Żółtą Diament. Prawdopodobnie została zabańkowana lub się zregenerowała.

Umiejętności

Prawdopodobnie jak każdy Klejnot, Niebieska Cyrkon może wywołać broń, zmieniać kształt, tworzyć fuzję, bańkować przedmioty i odsyłać swoje ciało do formy klejnotu. Nie znamy jej broni.

Dedukcja

Cyrkon potrafi bardzo dobrze łączyć fakty w spójną całość. Umie postawić zarzut rozbicia Różowej Diament samym Diamentom. Dochodzi do zaskakujących wniosków w krótkim czasie.

Projekcja Ekranów Informacyjnych

Wszystkie Cyrkony potrafią przywoływać ekrany informacyjne ze swojego monoklu. Wszystkie dostępne informacje mają zachowane w bazie danych (są to prawdopodobnie te same bazy danych z których korzystają Perydoty).

Klejnot

Wygląd Opis
Badge-4-3

Klejnot Niebieskiej Cyrkon ma prostokątną fasetę i znajduje się na piersi dając wrażenie upięcia. Cyrkony, razem z turkusami są kamieniami urodzinowymi dla osób urodzonych w grudniu. Powiązane są z leczeniem, równowagą i harmonią oraz odpychaniem negatywnej energii (co w pewien sposób odnosi się do posady prawnika Niebieskiej Cyrkon). Ich nazwa pochodzi od perskiego zargun, co oznacza "złocisty", co nawiązuje do jego zewnętrznej barwy. W zależności od domieszek posiada różne kolory i odcienie: złocistobrunatny, jasnożółty, słomkowożółty (jargon), jaskrawożółty (melichrysos), różowy, czerwony, czerwonopomarańczowy (hiacynt), zielony (beccaryt), fioletowy, niebieski (starlit), niebieskozielony, brunatny, czarny; bywa też bezbarwny (sparklit).

Wystąpienia

Sezon 5

Ciekawostki

  • Jest jedną z jedenastu Klejnotów, których kamień znajduje się na piersi (nie licząc fuzji oraz służby Ludzkiego Zoo).
  • Jako pierwsza osoba zasugerowała, że Rose Kwarc nie mogła rozbić Różowego Diamentu.