FANDOM

Em... Ja... Nie wiem?

—Rubin (Nóżka), "Powrót na Księżyc"

Rubin, nazwana przez Stevena "Nóżka", jest Klejnotem Homeworld, który zadebiutował w odcinku "Rozkaz Diamentu". Została wysłana na Ziemię wraz z pozostałą czwórką Rubinów przez Żółty Diament, aby odnaleźć Jaspis. Przez współtowarzyszki jest nazywana Żółtodziobem, ponieważ jest na swojej pierwszej misji. Obecnie nie wiadomo gdzie ona jest nie wspominano o niej od odcinka "Powrót na Księżyc".

Wygląd

Nóżka z wyglądu bardzo przypomina ciemniejszą wersje Rubin Oczko. Ze wszystkich widzianych dotychczas klejnotów, ma ona najciemniejszy kolor skóry. Nosi ciemnopurpurową koszulkę z dużym dekoltem, pod którym znajduje się symbol Żółtego Diamentu, ciemne spodenki oraz bordowe buty. Jej klejnot jest umiejscowiony na dolnej części lewego uda.

Osobowość

Rubin wydaje się być zdezorientowania i nie wiedzieć co ma robić. Jest również strachliwa i często ukrywa się za innymi. Po za tym mało mówi oraz ma problem z zapamiętywaniem co powinna zrobić.

Zdolności

Jak każdy Klejnot, Rubin może wywołać broń, zmieniać kształt, tworzyć fuzję, bańkować przedmioty i odsyłać swoje ciało do formy klejnotu. Kiedy łączy się z:

Fotokineza

Prawdopodobnie jak każdy Klejnot, Rubin potrafi oświetlać otoczenie za pomocą swojego klejnotu.

Klejnot

Wygląd Opis
Lepszy klejnot rubin

Jej czerwony klejnot, posiadający kwadratową fasetę, znajduje się na lewej nodze. Rubiny są kamieniami urodzinowymi dla osób urodzonych w lipcu. Są kamieniami emocji. Od dawna symbolizują miłość. Ich nazwa pochodzi od łacińskiego słowa "ruber", które oznacza po prostu czerwony. Wraz z szafirami są najtwardszymi minerałami zaraz po diamencie. Mają one kolor czerwony lub różowy.

Wystąpienia

Sezon 3