FANDOM

♫ Tylko trochę czasu... tylko trochę czasu przed nami... o czym marzę... O byciu... Być... Być... Być człowiekiem... ♫

Emily King, Being Human

The Future - to dwudziesty odcinek "Steven Universe: Future", będący finałem serii.

Skrót

Steven postanawia opuścić Beach City, by bardziej odnaleźć siebie.

Fabuła

The Future 006

Kiedy Steven ćwiczy na plaży, Connie i Lewek pojawiają się obok wyskakując z portalu. Dziewczyna pyta Stevena, czy chce zrobić ich ostatnią rutynę, zanim się wyprowadzi, na co ten się zgodził.

W pokoju chłopaka Steven i Connie wspólnie planują harmonogram Stevena. Connie spytała go czy wszyscy wiedzą, że się wyprowadza, na co ten odpowiedział, że wiedzą o tym wszyscy mieszkańcy Beach City, lecz nie powiedział jeszcze Klejnotom. Nie ma pojęcia jak zareagują, Klejnoty bardziej chroniły przez ostatnie kilka miesięcy po jego załamaniu nerwowym. Zastanawia się, czy jest jakiś sposób, by łatwo im to przekazać.

The Future 024

Tego samego dnia Granat, Ametyst i Perła wracają do Świątyni i zauważają czekającego na nich Stevena. Ten pokazał Klejnotom Kruche Koty jego własnej, domowej roboty, po czym wspólnie spróbowali przekąski, śpiewając piosenkę na jego temat tak jak za dawnych lat. Podsumowali ją tym, że opuścił swoją rodzinę.

Steven uważa, że opuszczenie bliskich przez Kruchego Kota jest spowodowane jego chęcią podążania naprzód w życiu, mimo trudności i rozłąki. Następnie szybko ogłasza Klejnotom, z wahaniem, że postanowił się wyprowadzić i opuści Świątynię następnego dnia. Ma plan, w jaki sposób może odwiedzić swoich przyjaciół, zanim będzie mógł zdecydować dokąd chce się udać. Nalega, aby Klejnoty nie rozmawiały z nim o jego decyzji, jednak te wydają się nieruszone jego nowiną, akceptując jego decyzję i z dumą chwaląc go za chęć bycia niezależnym.

The Future 069

Steven rusza do Little Homeworld, gdzie Bizmut, Lapis i Perydot nie dowierzają jego wiadomości o wyprowadzce. Bizmut błaga go, aby ich nie opuszczał, a Lapis próbuje go zapewnić, że ucieczka w inne miejsce niczego nie zmieni. Peridot wybucha płaczem, pokazując, że nie chce by Steven ją opuścił oraz że nie znajdzie takiej samej osoby jak on. Aby upamiętnić wszystko przez co przeszli, Steven rozdał wszystkim prezenty. Perydot otrzymała jego starą różowo-łososiową koszulę z oryginalnej serii, Lapis zestaw do rysowania z akwarelami, a Bizmut - wojenną flagę Rebelii, jako że była jednym z pierwszych Kryształowych Klejnotów. Wszyscy przytulają go podczas płaczu, dziękując mu za wszystko, co dla nich zrobił. Nawet Steven uronił łzy, mówiąc bohaterkom że je kocha.

Przed powrotem do Świątyni, Jaspis zablokowała Stevenowi drogę, rozbijając ścianę swoim nagłym wejściem. Słyszała o jego odejściu i upierała się, że pójdzie razem z nim, jednak chłopak odmówił,

The Future 072

mówiąc, że jest w stanie sam się ochronić. Jaspis tworzy w ścianie kolejną dziurę po czym pożegnała Stevena słowami "Żegnaj, mój Diamencie", ukazując swoją frustrację wyjazdem chłopaka.

Steven wraca do świątyni i daje Ametyst swoje stare gry wideo. Na początku ta wydaje się wzruszona, jednak po chwili jest podekscytowana pobijaniem starych wyników Stevena, czego ten się nie spodziewał. Chłopak wyszedł na zewnątrz, by oddać Perle swoje stare ukulele, po czym ta zwykle schowała je do swojego klejnotu. Steven powiedział Perle, że nie ma nic złego w byciu smutnym, ale ta odpowiada, że jego odejście jest czymś pozytywnym, jako że chłopak zamierza odkrywać nowe miejsca.

Steven powstrzymywał łzy idąc do Granat. Podarował jej tę samą książkę o planach na ślub, której używał do planowania ślubu Rubin i Szafir, w nadziei, że w przyszłości Granat może ostatecznie pomóc Stevenowi zaplanować jego własny ślub. Bohaterka wzięła książkę nie okazując wielu emocji. Steven próbuje z nią pogadać o tym, jak powinna czuć się po jego odejściu, lecz Granat zapewnia go, że nic mu nie będzie. Powiedziała, że nawet przy jej wizji przyszłości to od niego zależy, co zrobi gdy odejdzie. Kiedy Granat gdzieś się teleportowała, Steven zaczął płakać.

The Future 118

Po spakowaniu wszystkich rzeczy, chłopak jest trochę zdenerwowany faktem, że mimo że Klejnoty wiedzą o jego odejściu, nie dostał reakcji której się spodziewał. Greg powiedział mu, że nadal go kochają i prawdopodobnie starają się go wspierać najmocniej jak mogą. Prezentem Stevena dla jego ojca był jego stary pokój i plakat Kerry Moonbeam - zaoferował mu wprowadzenie się do Świątyni. Leżąc na łóżku, Greg docenia ten dar, stwierdzając, że w końcu dostał zasłużony odpoczynek, a Steven przypomina go z jego dzieciństwa.

The Future 143
Na zewnątrz świątyni Steven żegna się z Connie (dzieląc się z nią pocałunkiem) i Gregiem, z zamiarem udania się do "Bed and Breakfast" gdzie ma zjeść wspólne śniadanie z dziewczyną. Następnie pożegnał Klejnoty, które wciąż cieszą się z wyjazdu chłopaka, ściskając je.
The Future 172
Gdy Steven od jechał, ciągle patrzył w lusterko, obserwując swoją rodzinę i Connie machającą mu na pożegnanie, do momentu gdy zniknęli z jego pola wiedzenia. Nagle zatrzymuje samochód i szybko zawraca do miejsca, w którym znajdują się Klejnoty. Chłopak rozpłakał się pytając dlaczego Klejnoty tak łagodnie podchodzą do tej sytuacji. Kryształy ujawniły, że powstrzymywały łzy przez ten cały czas i że są bardzo smutne z powodu jego wyjazdu.
The Future 187
Wszyscy wspólnie płaczą, tuląc się razem. Klejnoty wyjaśniły Stevenowi, że nie chciały by ich smutne myśli przeszkadzały mu w jego odejściu. Wyjawiły mu, że cokolwiek wydarzy się w jego przyszłości, upewnią się, że będą tego częścią. Wszyscy wyrazili swoją wspólną miłość. Po ostatnim pożegnaniu Steven opuszcza swój stary dom, wstępując na nową ścieżkę życia.

Chłopak przejeżdża obok Wielkiego Pączka, gdzie wszyscy mieszkańcy machają mu na pożegnanie. Steven opuszcza Beach City i rozpoczyna swoją podróż, kończąc odcinek i całą serię.

Postacie

Piosenki

Ciekawostki

  • To pierwszy odcinek, w którym Perła zjadła coś dobrowolnie.